Voor netwerker en resultaatgerichte people manager met veranderkracht bij gevestigd A-merk. Visie op Customer Care en social media. Lid MT.
Organisatie
Al meer dan 75 jaar zet de VELUX Groep zich in om de kwaliteit van uw leven te verbeteren door middel van daglicht en frisse lucht. Om een woonomgeving te creëren die gezond en aantrekkelijk is, een werkomgeving die inspireert of een leeromgeving die het leren stimuleert. Deze passie voor daglicht, frisse lucht en comfortabeler leefomgevingen is de basis van VELUX en tot op de dag van vandaag nog steeds hun drijfveer.
VELUX Nederland B.V. is sinds 1988 de verkoop- en marketingorganisatie van de VELUX Groep in Nederland, waar op dit moment ongeveer 80 medewerkers werken. Het kantoor met showroom in De Meern is hierbij de basis voor al hun activiteiten. Voor meer informatie over VELUX kijk op www.velux.nl/ons-bedrijf.
Functie
Je bent verantwoordelijk voor de aansturing van de afdeling die bestaat uit 2 units: Customer Care (16 medewerkers) en de Showroom / Receptie (3 medewerkers). De moderne showroom is een aantal jaar geleden opgezet om een totaal beeld te geven van producten van VELUX in de meest voorkomende daken. Het bezoekersaantal is de afgelopen jaren flink gestegen en is een belangrijke bron van kwalitatieve leads.
De unit Customer Care (B2B en B2C) krijgt een nieuwe state-of-the-art automatiseringssysteem en zal daarmee verder geprofessionaliseerd worden. Tegelijkertijd transformeer jij de afdeling van re-actief naar pro-actief. In de visie en lange termijn doelstellingen die jij daarbij benoemt, zijn pro-activiteit, kwaliteit en klanttevredenheid de elementen waarop jij de afdeling gaat aansturen. Jij geeft de afdeling inzicht in hoe zij kansen en cross en upsell mogelijkheden beter kunnen zien, horen en benutten. Daarnaast zal aan de B2C zijde meer de focus komen te liggen op social media en andere online kanalen.
Naast het zorgdragen voor adequate en efficiënte werkprocessen, evalueer en interpreteer je beschikbare informatiestromen, cijfers en verstrekt gevraagd en ongevraagd managementinformatie. Je coacht je teamleden in de komende veranderingen en in het behalen van de commerciële doelstellingen. Je rapporteert rechtstreeks aan de Algemeen Directeur en maakt onderdeel uit van het Management Team.
Profiel
Je hebt een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in een commercieel economische richting en minimaal 5 jaar relevante leidinggevende ervaring op een Customer Care afdeling bij voorkeur in B2C én B2B. Bewezen succesvolle ervaring met het inzetten en aansturen van veranderingen is een must. Jij hebt een toekomstbestendige visie op Customer Care in combinatie met social media.
Qua persoonlijkheid en competenties ben je een leidinggevende met natuurlijk overwicht, weet je draagvlak te creëren en mensen vanuit hun kracht en kwaliteit te motiveren en verder te ontwikkelen. Je bent analytisch en beschikt over zeer goede communicatieve en sociale vaardigheden. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift. En tot slot ben je in het bezit van een gezonde dosis lef en humor, ambitie en eigenaarschap.
Aanbod
Naast een marktconform salaris, biedt VELUX een zeer gunstig pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder:
- Organisatie breed is er een bonusregeling, afhankelijk van behaalde gezamenlijke en individuele resultaten
- Een toekomstbestendige pensioenregeling
- Een plek in een leuk team met veel enthousiasme en drive
- Grote vrijheid om van je baan een succes te maken
- Flexibele werktijden
- 26 vakantiedagen en 4 ADV dagen met daarbij 9 nationale feestdagen
- Halve dag per jaar vrij in te vullen voor vrijwilligerswerk naar jouw eigen keuze
In de eerste periode kan internationaal reizen onderdeel uitmaken van je functie.