Interim Senior Online Marketingcoördinator

Succesvol ingevuld

Zelfstandige senior online professional, in staat om te opereren op het snijvlak van online marketing, online communicatie en web-redactie. Tevens ervaring met dashboarding. Denker en doener. 

Organisatie

De TU/e is niet alleen een universiteit waar studenten worden opgeleid. Er gebeurt ook veel baanbrekend en innovatief onderzoek op allerlei domeinen. Onderzoek dat het waard is om de (buiten)wereld over te vertellen. Ze integreren onderwijs en onderzoek om de studenten en wetenschappers in staat te stellen ‘Thought Leaders’ te worden en het onvoorstelbare te ontwerpen en te bereiken. In nauwe samenwerking met publieke en private partners, wordt basisonderzoek vertaald naar zinvolle oplossingen.

“TU/e is a community of scientists supporting staff, students and partners. People are our heart and soul, so it is of great importance to safeguard the distinctive Eindhoven atmosphere, creating a personal, welcoming and vibrant environment that enables everyone to grow professionally and personally” ( TU/e Strategie 2030).

Afdeling

Een ambitieuze universiteit vraagt om een ambitieuze communicatieafdeling. Het Communicatie Expertise Centrum (CEC) is één van de centrale diensten van de Technische Universiteit Eindhoven en bestaat uit twee programmateams: Onderwijs en Onderzoekscommunicatie en –marketing. 

De afdeling Onderzoekscommunicatie en –marketing speelt een belangrijke rol in vergroten van (inter)nationale naamsbekendheid en het versterking van het imago van de universiteit. Via deze afdeling wordt wetenschappelijke kennis en onderzoeksresultaten aansprekend en begrijpelijk naar buiten gebracht. Bijvoorbeeld richting de (internationale) media, maar ook naar vakbladen, wetenschappelijke platforms en zeker ook via socials en eigen website. Laten zien wie ze zijn en wat ze doen is belangrijk. 

Het team bestaat uit wetenschapsvoorlichters, social expert, projectmanagers en een eventcoördinator. 

Functie 

Je werkt in deze opdracht op twee deelgebieden: online marketing en dashboarding. 

Als Online Marketingcoördinator binnen het domein onderzoeksprofilering werk je samen met je collega’s aan vernieuwende onderzoeksprofilering. Jij hebt/ vormt de visie hoe je TU/e onderzoek online wegzet en verder brengt. Daarin ben jij verantwoordelijk voor een effectieve inzet van de website (content en doorontwikkeling) in combinatie met social en houd je de customer journey altijd goed voor ogen. Focus op resultaat door slim dashboards te verbinden en interventies te bedenken die de effectiviteit van de onderzoeksprofilering als geheel verbeteren.

Samen met de online coördinator Onderwijsmarketing schakel je over brede ontwikkelingen op met name de website. Ook met de social media expert werk je nauw samen. Jij coördineert de afhandeling van de webvragen over onderzoeksprofilering. Je beoordeelt webanalyses en adviseert het team over een goed online beleid. Je kijkt van buiten naar binnen en geeft zo een ander perspectief op de website aan de collega’s van het team onderzoeksprofilering (wetenschapsvoorlichters, eventcoördinatoren, decentrale communicatie medewerkers en adviseurs). 

Als initiator van een geïntegreerd dashboard voor de afdeling CEC, stel jij een plan op voor een dashboard waarin alle gemeten online data overzichtelijk beschikbaar is. Door uitvoering hieraan te geven, vorm jij met dit dashboard het overzicht of alle doelgroepen op een efficiënte en gewenste manier worden bediend. Je zorgt voor het aanbrengen van een verband tussen de resultaten uit Coosto en Google Analytics waarbij je ook de Organic Posts meeneemt.

Profiel

Voor deze brede interimfunctie zoeken wij een professional die het antwoord weet op de vraag hoe de TU/e haar website het best kan inzetten in de ambities die ze hebben in het uitdragen van haar onderzoeksverhalen en onderzoeksnieuws. Een zelfstandig senior professional die in staat is om te opereren op het snijvlak van online marketing, online communicatie en webredactie. Een denker én een doener, bij voorkeur met affiniteit voor wetenschappelijk onderzoek. 

Je belangrijkste taken zijn: 

  • Website doorontwikkeling en advisering aan het team aan de hand van data(analyse)
  • Aanscherpen van de customer journey en die als uitgangspunt van alles nemen 
  • Inventariseren van interne online wensen op het gebied van Onderzoeksprofilering
  • Opstellen van de ontwikkelingsroadmap voor de sectie onderzoek in samenspraak met de teamleider onderzoek en de webcoördinator
  • Herschikken, optimaliseren, creëren en plaatsen van web content 
  • Leiden van content (deel)projecten voor het deel Research van tue.nl  
  • Initiëren, coördineren en uitvoeren van onderdelen uit onze content kalender
  • Beheer, bewaking en verbeteren van de online kanalen, vooral tue.nl
  • Implementatie en doorontwikkeling van content strategie
  • Professionalisering van redacteuren door advies en training
  • Redacteur van een aantal strategisch belangrijke pagina’s binnen het domein onderzoek

Je bent initiatiefrijk, ondernemend en in staat om gemakkelijk een intern netwerk op te bouwen. Je bent volhardend en begrijpt dat bepaalde zaken niet makkelijk te doen zijn. Bij tegenslag zoek je naar alternatieven. Je schakelt eenvoudig en behendig op alle niveaus. Humor en relativeringsvermogen zijn essentieel onderdeel van je persoonlijkheid. 

Ervaringseisen

Voor deze uitdagende interimopdracht worden de volgende eisen gesteld, waaraan jij moet ten minste voldoen:

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Minimaal 8 jaar werkervaring waarvan minimaal de afgelopen 3 jaar als interimmer
  • Aantoonbare ervaring in de wetenschapswereld
  • Ervaring met het opstellen en optimaliseren van Customer Journeys
  • Ervaring met het opstellen van dashboards  
  • Ervaring met Coosto en Google Analytics
  • Uitstekende beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift.

Daarnaast heb je ervaring met multichannel benadering, het opstellen van contentkalenders en heb je in het verleden redactionele werkzaamheden verricht. Uiteraard heb je ruime ervaring met doorontwikkeling en optimalisatie van websites.

Aanbod 

Start van dit interimproject is 1 september 2020 voor 4 dagen per week (3 dagen online marketing en 1 dag dashboarding). Initiële duur van het interimproject is 6 maanden.

Vanwege de maatregelen om het coronavirus in te dammen, zal de TU/e vanaf september beperkte toegang hebben. De verwachting is dat je voor deze interimopdracht maximaal 2 dagen fysiek op de TU/e aanwezig zal zijn en dat je ten minste 2 dagen vanuit huis werkt. 

Interesse?

Duke & Jacobs volgt de richtlijnen van het RIVM. Voor deze interim positie vinden dan ook geen fysieke gesprekken plaats, maar maken wij kennis via video-calls. Ook de TU/e is tot en met augustus gesloten en de kennismakingsgesprekken zullen online plaatsvinden. Hiervoor is 14 juli in de ochtend gereserveerd.

Indien jij mag starten op dit interim project, vragen wij je om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)* aan te vragen bij de gemeente waar je ingeschreven staat. Een VOG geeft aan dat jouw gedrag geen belemmering vormt voor een bepaalde functie. Je krijgt een VOG als uit onderzoek blijkt dat je geen strafbare feiten op jouw naam hebt staan. Wanneer je geen VOG kunt overhandigen, kom je niet in aanmerking voor dit interim project.

Als je geïnteresseerd bent in deze functie en het gevoel hebt dat jij de juiste aanvulling bent voor deze organisatie, stuur dan je motivatie inclusief een recent CV aan: robert@dukejacobs.nl of via onderstaande knop. Wij kijken uit naar je reactie!

Share This