Neem jij de leidende rol in de transformatie van een traditioneel KCC naar een digital first service organisatie? Strategisch, hands-on én verbindend werken in hartje Amsterdam? Dan is dit jouw baan!
Organisatie
Je komt te werken bij één van de mooiste mediabedrijven van Nederland: NRC Media. De uitgever van NRC Handelsblad, de ochtendkrant NRC, nrc.nl en NRC Audio, met meer dan 200 journalisten, een rijke historie, sterke passie en gedrevenheid in het hartje van Amsterdam. Meer dan 80% van de inkomsten van NRC komt van de ruim 300.000 abonnees. Het merendeel heeft een digitaal abonnement, vaak in combinatie met de zaterdagkrant. NRC Media is een dynamisch mediabedrijf, waar persoonlijke ontwikkeling hoog in het vaandel staat. NRC Media is onderdeel van Mediahuis.
Jouw team
Het Klant Contact Center bestaat uit ongeveer 90 medewerkers, verdeeld in 5 teams en een stafteam. Je rapporteert aan de manager van de afdeling en hebt een vrije en zelfstandige rol. Dankzij jouw ervaring weet je voor de verschillende projecten steeds de juiste mensen en middelen te verzamelen. Je krijgt ondersteuning van management trainees voor jouw projecten en werkt intensief samen met andere afdelingen binnen NRC en met externe leveranciers.
Jouw functie
Als Manager Digital Service ben je verantwoordelijk voor het creëren van de allerbeste klantbeleving voor iedere klantvraag. Je zorgt voor de verdere ontwikkeling van de digitale klantcontactkanalen van NRC Media. Hiermee heb je een grote impact op de selfservice rate en klanttevredenheid. Je verantwoordelijkheden zijn onder andere:
- Het realiseren van een nieuwe klantcontactstrategie waardoor klanten die contact opnemen direct op de juiste plek terecht komen;
- Een nieuwe digitale service omgeving laten ontwikkelen en doorlopend optimaliseren, zodat abonnees hun weg snel en makkelijk vinden;
- Initiëren en implementeren van innovatieve projecten voor verbeteringen in andere selfservice kanalen, zoals chat en IVR;
- Samenwerken met stakeholders binnen NRC, zoals het marketing team, het development team en ICT. Samen bepaal je de doelen, de scope en randvoorwaarden van elk project;
- Onderzoeken wat de toegevoegde waarde is van nieuwe technologieën om de gestelde doelen te halen;
- Naast de verantwoordelijkheid voor digitale ontwikkeling, heb je eigenaarschap voor andere projecten binnen het KCC (zoals procesverbeteringen, klanttevredenheidsmetingen en workflow optimalisaties) en Mediahuis;
- Sparringpartner voor de manager van het KCC bij vraagstukken op strategisch/tactisch niveau.
Wie ben jij?
Ondernemend, enthousiast, zelfstartend en klantgericht zijn woorden die jou omschrijven. Omdat het gaat om een stevige rol, is jouw inhoudelijke ervaring heel belangrijk. Je beschikt over de volgende competenties en ervaring:
- WO werk- en denkniveau en minimaal een afgeronde HBO opleiding, bijvoorbeeld in de richting bedrijfskunde, communicatie of marketing;
- Minimaal 5 jaar ervaring in een digitale omgeving, bijvoorbeeld in het neerzetten van een digitale transformatie (drive-to-web) en online functionaliteiten;
- Je hebt ervaring binnen een B2C klantcontactomgeving (bijvoorbeeld als teamleider of projectmanager);
- Je hebt een gefundeerde mening over selfservice en de toekomst van (digitaal) klantcontact;
- Ervaring in het toepassen van LEAN tools of een van de andere proces verbetermethoden;
- De rol vraagt om een enthousiaste en motiverende change-agent. Je hebt oog voor details, maar je hebt ook het vermogen om grote stappen te kunnen maken. Voortgangsbewaking en stevige project management skills zijn hierbij cruciaal;
- Kennis van UX/CX/Customer journey management is een pré.
Aanbod
NRC Media kent uitstekende primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder:
- Een goed salaris (afhankelijk van kennis en ervaring)
- Full time dienstverband (32 – 40 uur)
- OV businesscard die je ook privé mag gebruiken
- Een prachtige, bruisende werkplek in hartje Amsterdam
- Maar ook de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken
- Veel vrijheid en verantwoordelijkheid in je werk
- De kans om voorop te lopen bij de innovatie van één van de mooiste mediamerken van Nederland!
- Er zijn volop opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden, binnen en buiten de eigen NRC Academy.